lollo limberg mitt i livet

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Spring is in the air!!!!!

Av Lollo - 25 mars 2012 22:35

Tänk vad mycket det betyder när solen tittar fram efter en mörk lång vinter!

Man blir så glad o upprymd o hoppfull. Man längtar efter en massa mysiga skoljiga saker man vill göra nu när solen återvänt från det dolda.

Man börjar tänka på alla grillkvällar, badturer, fram med utemöblerna, ut med tvätten, köp vårblommor o sätt i krukorna!


Det är bara så underbart!

Något som är än mer underbart är att lilla jag ska ha lite "riktig" semester i år, på sommaren, för första gången!! (brukar alltid jobba juli, det är så mysigt o trevligt att jobba både för att alla är så glada o trevliga+ för att det är så kul att få jobba med alla söta vikarier vi har) men nu när man har gått o blivit student får man ju inte tjäna för mycket.... O eftersom jag jobbar varje mån, kan jag ta ut några semdar o va lite LEDIG!


Det mysigaste är nästan att bara få drömma sig bort o längta efter alla roliga saker man skulle vilja göra... Jag älskar att drömma mig bort o fundera på hur det skulle va om man åkte just dit....


I år har vi dock bestämt att vi inte ska göra nåt avancerat. Det passar mig bra, jag njuter av att åka till stugan o bara slappa. Givetvis ska det ju fixas på huset oxå, har man hus går man ju INTE sysslolös, det har man ju lärt sig :)


Varmt Välkommen Våren!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 31 maj 2012 11:27

Tänk att jag har klarat ett år i skolan! Bättre sent än aldrig heter det må hända, men jag hade nog i alla fall önskat att jag gjort detta tidigare för att spara tid och ännu mer tid :) Det har ett stressigt år, mycket att göra, hemska sjukdomar ...

Av Lollo - 21 februari 2012 23:31

När det nu närmar sig 40- årsdagen för min livskamrat har jag än en gång blivit påmind om hur roligt det är att planera och hitta på överraskningar. Det är så roligt att få överraska någon med något som man vet blir uppskattat! Att få se en annan män...

Av Lollo - 14 februari 2012 20:28

Ja lite så känns det iband faktiskt.  Jag kan ju erkänna att det iband känns att det är lite mycket samtidigt, men nu har jag ju haft förmånen att kunna få välj själv o då är det svårt att välja bort ngt. Speciellt när man känner att all är så roligt...

Av Lollo - 18 december 2011 22:48

Om blott några minuter går vi in i slutspurten, upploppet. Julveckan. När det ska mysas runt, pyntas i granen som ska in, laga knäck o god julmat. Jag är inte religiös men denna veckan gör mig alldeles varm o hoppfull o glad.   Måste ju även sä...

Av Lollo - 12 december 2011 22:56

Idag har jag insett den svåraste biten med mitt jobb....... Det är att låta allt JÄ..A godis vara..... Det går ju verkligen inte, det enda som funkar är väl att byta jobb! Snart har man klarat första terminen på skolan så det går ju åt rätt hål...

Ovido - Quiz & Flashcards