lollo limberg mitt i livet

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

O så tog den slut......

Av Lollo - 25 oktober 2011 23:06

Har känt mig väldigt trött, hängig & allmänt låg ett tag nu.....

Livsgnistan lixom lyser med sin frånvaro, o sen sjuk på det.... O nu hemma med barnen hela dagarna...

Är det hösten kanske som smittar av sig med sin gråa trista attityd?


I dag tog den iaf slut, luften, den lilla orken o glädjen jag hade i kroppen lämnade mig.

Känner mig tom o bara less..

Känns som inget "spelar nån roll".

Tycker det ena är mer negativt än det andra just nu... Kan ingen J...L säga nåt roligt, komma med en rolig nyhet.


Har varit helt underbart att få va hemma med barnen denna vecka, i lugn o ro bara få umgås med dem på deras villkor, med deras lekar!! Att "vara tvungen" att prioritera bort allt annat, (skola, jobb) har varit bland det bästa jag gjort!  Det är det som hållit igång mig. Men jag lever inte bara genom/för barnen. Jag vill ha ut mer av livet (kanske låter bortskämt, jag har underbara ungar!! men de är egna människor med egna "liv", o jag vill oxå ha ett "eget " enligt mig)

Men dagen blev helt enkelt för mycket, nu "ger jag upp".

Inget spelar roll när det gäller mig. Känns som allt bara kvittar. Vill bara att barnen ska få må bra nu så de kan åka till dagis o leka med sina kompisar.


Visst, fine, kanske låter som jag tycker synd om mig själv. Jag bjuder på det, för jag mår verkligen inte bra just nu, ibland gör man inte det, o det skäms jag inte över, jag har rätt till MINA känslor.

Lätt att önska sig "ett annat liv" i en annan tid, men det skulle inte vara bättre, det är en sak  jag verkligen lärt mig! Saknar min pappa, glädjen & medvinden i livet.


Vart tog allt vägen?? det undrar jag...

Får väl ta & gå på upptäcksfärd när den tiden är inne:)

Nu är det natten & jag ska sussa lite. (skönt att skriva av sig lite)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 31 maj 2012 11:27

Tänk att jag har klarat ett år i skolan! Bättre sent än aldrig heter det må hända, men jag hade nog i alla fall önskat att jag gjort detta tidigare för att spara tid och ännu mer tid :) Det har ett stressigt år, mycket att göra, hemska sjukdomar ...

Av Lollo - 25 mars 2012 22:35

Tänk vad mycket det betyder när solen tittar fram efter en mörk lång vinter! Man blir så glad o upprymd o hoppfull. Man längtar efter en massa mysiga skoljiga saker man vill göra nu när solen återvänt från det dolda. Man börjar tänka på alla gril...

Av Lollo - 21 februari 2012 23:31

När det nu närmar sig 40- årsdagen för min livskamrat har jag än en gång blivit påmind om hur roligt det är att planera och hitta på överraskningar. Det är så roligt att få överraska någon med något som man vet blir uppskattat! Att få se en annan män...

Av Lollo - 14 februari 2012 20:28

Ja lite så känns det iband faktiskt.  Jag kan ju erkänna att det iband känns att det är lite mycket samtidigt, men nu har jag ju haft förmånen att kunna få välj själv o då är det svårt att välja bort ngt. Speciellt när man känner att all är så roligt...

Av Lollo - 18 december 2011 22:48

Om blott några minuter går vi in i slutspurten, upploppet. Julveckan. När det ska mysas runt, pyntas i granen som ska in, laga knäck o god julmat. Jag är inte religiös men denna veckan gör mig alldeles varm o hoppfull o glad.   Måste ju även sä...

Ovido - Quiz & Flashcards