lollo limberg mitt i livet

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Tack pappa!

Av Lollo - 8 november 2011 13:58

När jag låg i min säng o vilade nyss (istället för att äta lunch vilade jag middag) för att vila upp mig o fylla på mina batterier, som min älskade skulle sagt :) hände nåt.... jag drömde nåt som fick mina sinnen att få ro (måtte det vara för mer än bara en stund :)


Jag drömde om min käre far, att ALLA var samlade, o det var vi helt  på riktigt!! ( ibland kan ju vissa människor se ut som kalle anka tex fast det är ens bästa vän...)

Vi var samlade, o alla visste att pappa skulle dö, vi visste o vi förstod, ingen ifrågasatte eller var förvirrad!! Vid närmer eftertanke tror jag tom. att vi var i mitt barndomshem, där vi alla samlats så otroligt många gånger! farfar var oxå med(inte barnen, detta var "innan barnen tid")

Men grejen var att VI var "tvungna" att hjälpa honom att somna in, vi var tvungna att vara delaktiga i det som hände! Vi hade fått en medicin som vi skulle ge honom, för att sedan få se hur han sakta o stilla somnade in.

Jag fick hälla den i hans mun, o jag vet att jag i drömmen tänkte att jag ska ta lite extra, så han slipper lida, han ska inte behöva känna ngt.

Av ngn konstig anledning låg han i vår gamla korgstol, vilket vid närmre eftertanke inte alls var så konstigt egentligen..... Min far satt ofta i den hemma hos mig ( jag har den numer hemma hos mig) han satt i den trots att jag säkert 100 ggr sagt att den är trasig, sitt inte i den :) men han ville sitta i den o han ville sitta en bit lite ifrån oss, inte för att han på ngt sätt var osocial, utan bara för att han hade mer överblick på allt där helt enkelt, så var det.

Han låg i vår gamla korgstol o jag fick HJÄLPA honom att somna in, jag fick stå brevid o se när det hände, jag klappade på honom o jag pussade på honom flera ggr, & jag sa jag älskar dig till honom säkert 100 ggr.

Men jag fick va där! Jag fick förstå!  O jag fick va delaktig! Ngt som jag varje sekund jag haft mina blå ögon öppna funderat o grubblat på, o ngt som jag verkligen längtat efter! Och det var fint! jättefint o han var fin, han var HAN! trots att jag ibland kan känna att minnesbilderna i huvudet börjar suddas ut ibland, som när man inte sett ngn på länge, det kan ta en stund innan man liksom "hittar" den perfekta bilden. Men det här var bara så han, han hade tom tubsockar uppdragna högt på benet (ngt som jag o min kära mor MÅNGA gånger kommenterat när han haft shorts...) så det var han.


När allt var över vaknar jag upp o känner bara hela rummet fyllt av en otrolig känsla, en befrielse, sen kommer alla tårar.............


Tack för att jag fick en liten chans att förstå!!

R.I.P pappa.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 31 maj 2012 11:27

Tänk att jag har klarat ett år i skolan! Bättre sent än aldrig heter det må hända, men jag hade nog i alla fall önskat att jag gjort detta tidigare för att spara tid och ännu mer tid :) Det har ett stressigt år, mycket att göra, hemska sjukdomar ...

Av Lollo - 25 mars 2012 22:35

Tänk vad mycket det betyder när solen tittar fram efter en mörk lång vinter! Man blir så glad o upprymd o hoppfull. Man längtar efter en massa mysiga skoljiga saker man vill göra nu när solen återvänt från det dolda. Man börjar tänka på alla gril...

Av Lollo - 21 februari 2012 23:31

När det nu närmar sig 40- årsdagen för min livskamrat har jag än en gång blivit påmind om hur roligt det är att planera och hitta på överraskningar. Det är så roligt att få överraska någon med något som man vet blir uppskattat! Att få se en annan män...

Av Lollo - 14 februari 2012 20:28

Ja lite så känns det iband faktiskt.  Jag kan ju erkänna att det iband känns att det är lite mycket samtidigt, men nu har jag ju haft förmånen att kunna få välj själv o då är det svårt att välja bort ngt. Speciellt när man känner att all är så roligt...

Av Lollo - 18 december 2011 22:48

Om blott några minuter går vi in i slutspurten, upploppet. Julveckan. När det ska mysas runt, pyntas i granen som ska in, laga knäck o god julmat. Jag är inte religiös men denna veckan gör mig alldeles varm o hoppfull o glad.   Måste ju även sä...

Ovido - Quiz & Flashcards