lollo limberg mitt i livet

Alla inlägg under april 2011

Av Lollo - 30 april 2011 12:42

Den här helgen ser ut som vanligt för vår kära familj, dvs fullt upp!

I morse bar det av redan vid 6-tiden för min man o hans största kille (som för övrigt fyllt tolv!! nästa gång tonåring!!! hjälp vad stora de börjar bli!!)

Detta förde med sig att mannen sov nere i natt så jag skulle få sova ordentligt, jag har haft sömnproblem igen....

Ensam i sängen ville jag inte ligga, o tänkte att min lilla buskille kan få sova bredvid mig, det är mysigt!

Så vi la oss tidigt igår även vi (jag är helt slut eftersom jag sovit så dåligt!) o kollade på Emil i Lönneberga, som just nu är favoriten! (givetvis hade vi en skål ostbågar med oss i sängen;)

Vi somnade in ganska tidigt o jag fick mig faktiskt en ganska god natts sömn för första gången på flera dagar!

Men i morse när jag vaknade o skulle vända mig om "blev jag stucken" av nåt vasst, jag vände mig om tillbaka för att kolla vad det var o insåg att det var en hockeyklubba på en sån där hockeyspelare man har till ett sånt spel!

Mitt lilla troll hade lagt dem i sängen o nu låg det en tio-femton såna där mellan oss i sängen;)

Han har blivit sporthjärntvättad min lilla son......


Nej, nu ska jag gå ut o klippa gräset för första gången i år! sen ta det lugnt, innan jag börjar jobba.


Längtar till nästa helg då vi kan åka till stugan! Vi var där påskhelgen o det var SÅ mysigt o gjorde så gott för både kropp o själ!! För att inte tala om vad gott det gjorde för förhållandet! inga telefon - tv apparater som störde! vi fick umgås o bara vara!!!!


ha en skön helg!

Av Lollo - 20 april 2011 21:25

Ärligt, jag har aldrig varit den rädda typen, folk som känner mig vet att jag inte är rädd för mörker att jag gärna kollar på skräckisar mitt i natten o gärna ensam...

 Men igår blev jag vettskrämd!!!!!


Jag jobbade kvällen o var tvungen att kissa, som alltid väntar jag till butiken är tom o kutar ut på lagret o in på toan med dörren på glänt för att jag ska höra om dörrklockan plingar....

 jag sätter mig ner o kissar o HELT plötsligt "blåser" det till i dörren som "flyttar" sig ca 1,5 dec!!!!!

Jag flyger upp från sitsen mitt i kisseriet o hjärtat hamnar i hjärnan!!!


Jag kollar om jag ser nån o tänker att det kanske är nån ur personalen som vill kolla om vi fått lönebesked! men ser ingen...... det är mörkt o tomt... (vi släcker ner på kvällen innan vi stänger på lagret)


Jag springer ut i butiken igen o står där som en pinne o funderar på vad som egentligen hände!!??

"vem" var det som var där??? o VAD ville denne?? var det nån som ville göra sig påmind o varna om nåt??? att jag skulle "akta" mig på vägen hem???


Nej ärligt, jag har alltid tagit allt sånt med en klackspark, men det var fan riktigt otäckt!!!!

efter det tyckte jag jag hörde ljud hela tiden (givetvis framkallade ur min rädda hjärna)

visst det måste varit nån logisk förklaring, men vad???


Nej, där fick jag mig en tankeställare!!!!


sov gott!

Av Lollo - 19 april 2011 11:58

hahahaha, igår verkligen visade jag vad korkad jag faktiskt är!!

Jag skulle va sådär jätteduktig o springa 6 km (jag tänkte va med på harsprånget i stan om en dryg månad...)

jag hade verkligen bestämt mig o var mycket nöjd med mig själv att jag tog mig runt!!! Nu sprang jag inte hela vägen, men gjorde bättre ifrån mig än vad jag trott med tanke på allt min kropp gått igenom de senaste 4 åren (2 barn + en viktökning på 25 kilo....)

o när jag ej sprang gick jag i ett raskt tempo! det jag kände däremot (förutom att min kodition glömt bort mig...) var att mina stackars knän INTE blev glada över att få bära min "nya" tunga kropp.....

jag får nog lov att ta 3 km ett tag tills kroppen hänger med! (eller gå första 3 o springa sista 3)


Hur som helst kom jag i mål, mycket tillfreds med migsjälv:)

Hämtade stora killen på karaten o åkte hem.

Möttes där av min man som grillat o hällt upp ett glas rött till mig... hmmm, inte sen att sätta mig o äta middag 1930 på kvällen.... med vitlöksdressing o hela köret!! hahahahaha, men gott var det!!!


prinsessan är inte okej i magen o jag börjar nästan misstänka allergi??

de får helt enkelt påsklov denna vecka.


tog en prommenad uppför backarna förut med vagnen! det gäller att röra sig lite varje dag nu..


ikväll blire jöbb!!!!


hare gott!!!!!

Av Lollo - 18 april 2011 09:08

Jaha, då var det måndag igen o återigen dags att göra en kraftansträngning att bli av med mitt missbruk.....

att det ska va så svårt bara.... men nu är det ju påsk i helgen så om jag kan hålla mig till dess är det okej!!!

För jag är verkligen beroende av socker... jag verkligen missbrukar godis, SÅ är det!!!!!


en dag hemma, då min lilla tjej har en mage som inte är okej.

men jag ska passa på att påskpynta o göra fint hemma!

O imorgon gör jag kväll så då ska vi väl lösa det på nåt sätt så jag kan jobba.

dom ska ju va hemma 48 timmar när magen krånglar (mycket förståligt!!)


tänk att det är påsk till helgen, hela vintern har man ju gått runt o sagt att påsk ligger såååå sent i år! o nu är vi där!

o fint väder ska det bli oxå!! bli en tur till stugan det, o påskmaten kommer nog bestå av grillat!! ;)


måste boka min 10-årings badhuskalas idag oxå..... får inte glömma det nu, så det är fullt!!!


underbara sol!!!!!! ha en mysig dag i solen!!!

Av Lollo - 17 april 2011 09:58

Vilken underbar helg vi fått!!!

den började med resan till Gustavsviks camping för övernattning i stuga - ALLA 7!!!!

men bara mys, förljt av bad dag 2.

jobbade kväll lö, blev förvisso stentrött, men det gick bra!


O idag!!!! ska jag ÄNTLIGEN få åka "hem" till mitt älskade Maxi!!!

Ska bara gå runt o strosa o kolla in den nya affären, något som jag längtat MYCKET efter!!!!


O avslutningsvis blir det en kväll på jobbet igen!


tack alla inblandade för en toppenhelg!!!!

Av Lollo - 16 april 2011 13:00

Jag verkligen älskar att krydda vardagen lite extra!

Personligen ger det mig mycket mer att unna sig lite i den tradiga vardagen än att snåla o spara för att kunna åka en vecka till solen. (nu älskar jag solen, men om man prioriterar alltså, för oss som inte kan göra så mycket sånt)


Min man fyllde år, jag bokade en LITEN enkel stuga åt tre, de skulle få sova o sen bada i gustavsvik dagen efter till ett rabatterat pris. (han o hans stora barn) Jag  betalade o gick i godan tro att om två månader skulle de få åka. Men så för nån vecka sen fick jag ett mail från campingen, att de hade en "lyx" stuga (som jag kallade den) som inte var bokad så min bokning flyttades dit UTAN extra kostnad!

Dvs, mycket större o fullt utrustad med dvd, dusch, köksredskap o allt!!

Nu måste man ju ta chansen tänkte jag o "bjöd in" mig o de tre återstående barnen:) vi åkte allihopa igår!!!!

O vilket underbart break för oss alla!! det var såååå mysigt!!! trolltjejen sov i resesängen o vårt andra gemensamma troll mellan oss. o vad varm man blir när han precis innan han ska somna säger "det här var mysigt det" rent sponant! o vi hade verkligen så mysigt! jag lagade mat direkt när vi anlände igår, bäddade iordning. Sen åt vi middag till talang, o sen tog vi fram massor med godis o satte på en ny film o bara myste tillsammans!!!!

Idag bar det först vidare till ett par outlets för lite lagom shopping (nya badshorts inför besöket på gustavsvik)

Sen tog vi tjejer ena bilen hem, o grabbarna for vidare till badet med en biljett man fick från campingen o det visade sig att badet blev GRATIS!!!! vilken lyckoträff alltihopa!!


Känner mig riktigt glad o nöjd o tillfreds, o utvilad efter en skön natt borta!!

Nu väntar kvällspasset på jobbet, o jag kommer nog stå med ett leende på mina läppar;)


våren är här o jag trivs som fisken i vattnet nu när vi fått "låna"/hyra en stuga i sommar vid vattnet!!!!

så påskhelgen blir det krattning o grillning i stugan (får väl äta ägg till frukost!;)


ha en underbar lördag!!

Av Lollo - 8 april 2011 18:43

 bäst är nog när man kommer hem från jobbet torsdag kväll

(jag jobbar alltid torsdagkväll den veckan jag har ledig helg) o veta att NU är jag ledig!!!!

(nu ljög jag oxå......, var fjärde vecka gör jag fredag dag oxå innan jag är ledig......)

Bara slå ner den stora rumpan i soffan o dra på nån skräckis, krypa upp med en macka o ev nåt godis o bara njuuuuta!!! för att man vet att man inte jobbar i helgen!!!


Idag blev det trädgårdsbestyr, såå skönt att våren är här!

men fortfarande går jag på helspänn o "vågar" inte tro att det är sant, tror att det snart ska komma en meter snö igen o bli 24 minus ute:)

ungefär som när mitt älskade tjejtroll kom till världen o barnmorskan sa att det var en tjej..........

jag trodde att hon snart skulle upptäcka att det i själva verket var en kille till..... jag som verkligen längtat efter en tjej för att dryga ut lite bland de 4 killtrollen!! :)

Jag väntade, o vet att när jag äntligen fick henne till mig (jag blev snittad) så ville jag kontrollera att så var fallet :) även långt senare fick jag aha-upplevelser att det faktiskt var så att jag fått en tjej!!! :)


middan är i ugnen o en öl är öppnad o nu är det bara att njuta av en underbar vårhelg!!!

som jag ska tillbringa med min underbara andra hälft då vi typ inte setts o tagit hand om varann som man bör.....

 nu blir det en helg fylld av kärlek o kramar (o lite gympa i möra)

sen ska vi titta på sommarstuga på söndag som vi kanske ska hyra i sommar vilket bara kryddar denna helg ytterligare!!!!!!


ha en bra helg alla!!!!



Av Lollo - 5 april 2011 08:49

Tråkigt att allt, nästan alltid ,ska va så avgörande i pengar....

jag vill så gärna göra klart mitt kök o fixa till badrummet (original från 76, dvs knallorage o brunblommigt)

vill fixa garaget som är helt dränkt i fukt.....


men det förblir drömmar ett tag till, en liten sak i taget blir det, sakta men säkert!

ledig dag, utan motivation.....

tänkte göra vofflor när barnen kommer från skolan, det är väl det jag kommit fram till än så länge :)

trodde jag skulle få mysa med min man ikväll oxå till nån ny film, tills jag hörde att det är finalhockey på tv ikväll....


äsch, jag tar dan som den kommer, en liten prommenad blir det iaf!!!

Ovido - Quiz & Flashcards