lollo limberg mitt i livet

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lollo - 27 oktober 2011 10:01

Idag blev det ett samtal till sjukhuset igen...

Var i väg o jobbade lite drygt två timmar igår, o hostan kom som ett brev på posten...

Eftersom min medecin tog slut för ett par dagar sen har jag märkt en tydlig skillnad de senaste  dygnen, jobbiga nätter o hemska mornar. 

bra tillfälle att få komma ut lite med de små o ta en promenad till farbror doktorn, för lite frisk luft är ju skönt, även om det blir mer hosta då...!


Idag ska jag fixa lite ljung i trädgården tänkte jag :)

Har inte hunnit det än....

Några av sommarblommorna hänger tom kvar i krukorna!!:)dags att slänga dom kanske??


Nej iväg o hämta lite hostmedicin!!

Ikväll blir det ett glas rött till Robinson, tända ljus o lite höstmys!!

 o i morgon blir det full arbets/dagisdag! Det ska bli skönt!!


Idag är en god dag känner jag!! :)





Av Lollo - 25 oktober 2011 23:06

Har känt mig väldigt trött, hängig & allmänt låg ett tag nu.....

Livsgnistan lixom lyser med sin frånvaro, o sen sjuk på det.... O nu hemma med barnen hela dagarna...

Är det hösten kanske som smittar av sig med sin gråa trista attityd?


I dag tog den iaf slut, luften, den lilla orken o glädjen jag hade i kroppen lämnade mig.

Känner mig tom o bara less..

Känns som inget "spelar nån roll".

Tycker det ena är mer negativt än det andra just nu... Kan ingen J...L säga nåt roligt, komma med en rolig nyhet.


Har varit helt underbart att få va hemma med barnen denna vecka, i lugn o ro bara få umgås med dem på deras villkor, med deras lekar!! Att "vara tvungen" att prioritera bort allt annat, (skola, jobb) har varit bland det bästa jag gjort!  Det är det som hållit igång mig. Men jag lever inte bara genom/för barnen. Jag vill ha ut mer av livet (kanske låter bortskämt, jag har underbara ungar!! men de är egna människor med egna "liv", o jag vill oxå ha ett "eget " enligt mig)

Men dagen blev helt enkelt för mycket, nu "ger jag upp".

Inget spelar roll när det gäller mig. Känns som allt bara kvittar. Vill bara att barnen ska få må bra nu så de kan åka till dagis o leka med sina kompisar.


Visst, fine, kanske låter som jag tycker synd om mig själv. Jag bjuder på det, för jag mår verkligen inte bra just nu, ibland gör man inte det, o det skäms jag inte över, jag har rätt till MINA känslor.

Lätt att önska sig "ett annat liv" i en annan tid, men det skulle inte vara bättre, det är en sak  jag verkligen lärt mig! Saknar min pappa, glädjen & medvinden i livet.


Vart tog allt vägen?? det undrar jag...

Får väl ta & gå på upptäcksfärd när den tiden är inne:)

Nu är det natten & jag ska sussa lite. (skönt att skriva av sig lite)


Av Lollo - 24 oktober 2011 22:13

Ligger upp i sängen med min älskade prins <3

Väcktes av en febrig version 03.30 i natt, följt av en heldag (med en liten vila till nicke nyfiken medan syster yster sov tack o lov:) med besök hos farbror doktorn, mycket pusslande, legobygge, tv tittande o mys.

Fick ett skönt avbrott ifrån att bara vara hemma, det var ju gympa idag, o syster är ju inte sjuk o mamma är ju ledare så det var UNDERBART att få ge sig iväg till hallen en stund!

Få tanka på lite god energi där :) jag älskar att få va i hallen!!

O jag ÄLSKADE att det stod middag på bordet när vi kom hem oxå!! Tack älskling!


Nu är det nicke nyfiken som gäller igen, o min son är pigg o utvilad eftersom han sov hela em- till ca 18 :)

Så nu kan man ju vänta sig ett par timmars filmtittande...  Mannen o dottern ligger nere o sover, så söta <3

Jag får passa på att betala räkningar, facebooka, surfa mm. o eftersom vi ligger dubbelsängen kan jag ju faktiskt blunda oxå en stund :)


Hoppas han är piggare i morgon!

Jag har iaf lagt ner all sterss ang proven jag "borde" göra innan lovet till veckan, det är som det är.

Givetvis är det viktigare just nu att ta hand om min lilla Emil.

Jag är trött, sliten o känner mig verkligen som en småbarnsförälder just nu :) har inte orkat sminka mig eller göra i ordning mig i håret på evigheter :) känner mig oerhört attraktiv :)

Det får ta den tid det tar helt enkelt!


Hoppas på en friskare vår :)

kram Lollo.


Av Lollo - 23 oktober 2011 21:59

Sakta men säkert känner jag hur min hals lugnar ner sig o återgår till att vara snäll :)

Det har verkligen varit hemska veckor o det är verkligen otroligt hur mycket "lite feber o hosta" tar på kroppen o orken. Jag har varit fullständigt slut! Sova sittande.... hosta så fort man pratar.... bli svettig för minsta lilla...

 O nu när man känner att hostan äntligen släpper greppet vill man bara ut o göra allt på en gång!!!!

Jag vill färga håret, sola, träna, fixa trädgården, gå till badhuset med barnen.......


En sak jag defenitivt kommit fram till, är ju att jag ALDRIG i hela mitt liv kommer börja röka!! för hosta, det klarar jag mig bra UTAN!


Nu ska jag "bara" ladda batterierna för att ladda inför det närmaste.... Dvs 3 prov o en inlämning... Missade två prov när jag vabbade förra veckan, o denna veckan har vi ytterliggare ett, får se om jag kan gå över huvud taget. Min son hostar som jag HAR gjort, stackarn, så han orkar inte med dagistempot än....


Nästa vecka skollov!!! tom för mig :) då finns ju tid att ta igen lite missat skolarbete oxå om jag ej hinner denna veckan. en liten semester med de små barnen o mormor ska oxå bli underbart!!

skönt att få bryta sjukdom o elände med nåt mysigt!!! (bara att hoppas att mormors o pluttens hosta hinner släppa!!!)

Ska även ta en tur till lek o bus med de stora i helgen för att "fira" lovet lite. Det är oxå mysigt!


Kan inte hålla tankarna borta från att det närmar sig juletider.....

Jag ÄLSKAR julen!!!

Faktum är att julklapparna till de små redan är klara! :)

För min del ska det inte stressas o panik köpas nåt i sista sekunden, jag vill njuta o baka knäck, pepparkakor, lussekatter, ta fram alla tomtar, pynta granen, äta clementiner & knäcka nötter.

Det är helt enkelt bara så underbart!


Nu blir det att plugga lite EU innan det blir natten.


Sov gott! Stor kram.

Av Lollo - 11 oktober 2011 23:18

Ligger i min säng o försöker förgäves bli infångad av John blund.....

För HÄR är han defenitivt inte!!

Eller oxå har jag skrämt bort honom med min HEMSKA hosta!!

Jag är så trött o less på detta nu!!

Jag hostar som om jag skulle kjedjerökt i 50 år, nonstop...


Jag är så trött i kroppen....

O helgen närmar sig med stormsteg, då jag ska jobba två långpass (som motsvarar nästan 1/3 av min totala inkomst denna månad)

O som det känns just nu orkar jag ej det, men då blir jag oxå pank nästa månad!!

Snälla rara kroppen kom igen nu!!!


Jag vill inte mer/har inte tid med detta/orkar ej!!


Jag kan ej ligga ner då hostar jag så jag inte får luft.... o sitter jag upp är det för obekvämt!!!

I morgon ska jag till SH på morgon, sen måste jag nog försöka jaga rätt på nån dunder-kuckelimuck medicin nånstans... (på hälsokosten kanske?)


Får väl sätta på nån gammal såpa på tvn o hoppas jag somnar snart....

Nu har jag iaf fått gnälla av mig lite! :)

Av Lollo - 7 oktober 2011 21:17

Blir så JÄVLA trött....

Jaha, nu har man avverkat ett par veckor med mkt. jobb o skolarbete,2 prov denna vecka -KLART!!!


O idag skulle jag bara ha en lektion för att sedan gå på en begravning, o SEN TA LEDIG helg!!!

Men vad händer?? jo, nu ligger man här i sängen o skakar med febern på väg upp igen!! Fryser så jag blir galen! tog en tablett nu, så snart har min säng förvandlats till en vattensäng!! o det har jag aldrig gillat....


Men jag tänkte jag skulle prova den där förmågan om man intalar sig nåt riktigt hårt blir det så.....

SÅ nu bestämmer jag mig för att i morgon är jag FRISK!!!

Det är så sjukt, jag har bara feber, ingen snuva eller nåt!! Lite hosta förvisso, men annars "bara" hög feber o ont i hela kroppen!!!


Jag är ju dock glad att jag inte hade en massa skolarbete som måste göras för jag är helt väck!!


fick iaf en bra vecka, klarade av proven, gympan med småbarnen var superrolig o det känns som man börjar smälta in i rollen som familjegympaledare nu :)

blev även tur till kga lassarett för att hälsa på käre farfar som var lite krasslig. så jag hann väl med en del innan jag däckade.....


Vill inte missa när min lilla prins ska på skridskoskola i morgon bitti.... han är ju superladdad nu o jag vet ju att det lika gärna kan betyda att han VÄGRAR gå ut på isen i morgon, för sån är han :) men det gör inget, det är det som är charmen med små barn :)

Det blir inte lika roligt när de blir större o beter sig så!! ;)


Nej, nu inväntar jag svetten som snart rinner av mig o sätter på en gammal tv serie att fördriva tiden med... tre kronor? varuhuset? goda grannar? nej, idag tror jag det blir "pappas flicka"!

kram på dig min pappa <3 vart är du nu?? du brukar ju alltid handla åt mig när jag är sjuk?? :) 


Kanske ska ligga o fundera på nästa sommars semester?? eller gå igenom julklapparna?? jag har ju varit så duktig att jag köpt flera stycken :) jag älskar julen o vill inte förstöra den genom stress över det.


Håll ALLA tummar (om du har fler än två) för att jag är frisk i morgon!!

SOV GOTT!!

Ovido - Quiz & Flashcards