lollo limberg mitt i livet

Alla inlägg under december 2010

Av Lollo - 29 december 2010 22:32

Idag var allt bara Underbart!!!!! Dagen kunde ju förvisso börjat bättre.. min högt älskade dotter hade ju den roliga överraskningen att vakna 04.50 o VÄGRA somna om!!! det var bara att försöka lägga sig i lillprinsens säng (de delar rum) o vila medan hon lekte..... men det var hon nöjd med i ca 30 min..... sen ville hon ha frukost, masa sig ner med täcket o inta soffan alltså.... där låg jag o halvsov ett par timmar till tvn :) innan resten av högen vaknade till liv;)


sen började det ROLIGA!!! mellan 12-14 hade vi tennishallen bokad o jag o min man o de stora barnen intog banan o hade så otroligt kul!!! o de var så duktiga, de börjar bli stora nu....


vi fick slå lite bollar själva oxå, men det var så roligt att se killarna spela o spela med dem så det var det viktigaste!!


sen hem o duscha o äta middag för att sen bege sig till min högt älskde vän, som flytt landet o bosatt sig i england :(  , men nu var hon på besök HEMMA:)

 vi hade en supermysig fika som givetvis var alldeles för kort!!! man vill ALLTID ha mer tid till ALLT!!! måste försöka ta mig dit o hälsa på henne, vore så roligt!!!!!


sen var det bara att ta farväl för ett år framöver igen..... ( om jag nu inte får tummen ur o åker över vill säga:) det känns ju alltid tråkigt o man saknar ju att umgås utan stress o tidskrav... bara träffas o dra en film o snacka skit eller ta en öl...


väl hemma var det dags att göra desserten till nyårsmiddagen vi ska ha här!!! så det blev att vispa maräng o greja! o det är alltid lika mysigt! jag älskar att baka!

jag hann precis klart o kunde ställa in marängbottnarna i ugnen när sista avsnittet av "bonde" började!

o nu sitter jag här med en alldeles ny hm katalog i sängen helt alena o ska bara njuta!!!!


har för övrigt upptäckt att "frukost på sängen bordet" jag fick av mor när hon flyttade, passar utmärkt att ha datorn på när man bloggar i sängen :)

nej, nu har jag ej tid längre nu ska jag ögon shoppa i hm katalogen :) (har shoppingförbud just nu.....)


Tack så hemskt mycket för idag!!!! Denna lediga dag har varit underbar!!! o mer tennis åt mig!!

Av Lollo - 28 december 2010 22:46

 har precis kommit hem från jobbet, o bara BLIR så trött!!! MÅSTE det bli sådär SVIN kallt igen!!! det är så jobbigt!!! barnen (de små) kan fan inte gå ut!!! de rör sig ju inte som jag så de fryser ju ihjäl!!


o jag som varit så irriterd o konstig ändå hela dan.... känslan sitter i från igår, den vill inte rikrigt släppa taget! men min älskade var snäll nog att låta mig ligga ifred i morse o det var just vad jag behövde!!! en stund bara för mig själv i morse (förmiddags:) innan det var dags för jobbet.

gött att han  har semester!!!


o imorgon ska vi spela tennis igen!! ska bli så skönt!!! o jag ska nog bestämma att alla jobbiga känslor är borta i morgon!!!

vet bara inte riktigt var de kommer ifrån.....??????


söv gött!!!

Av Lollo - 27 december 2010 21:48

det började i går kväll när jag kommit hem från jobbet, jag kände mig illamående o konstig....... jaha, jag har väl ätit för mycet smågodis....... jo, det händer väl att man sticker ner händerna o tar en bit då o då......

Iaf, jag tänkte att får jag bara sova blir det nog bättre!

Men nej, det hängde med idag oxå.... en malande känsla av illamående o ont i magen..

Men jag lyssnade på kroppen o kände igen signalerna, jag måste vila, jag är trött o har härjat för mycket. så jag avstyrde helt enkelt kvällens planer o bestämde mig för att bara ta det lugnt o njuta av att va ledig i kväll o va i närheten av barnen!


Det var ju fruktansvärt tråkigt bara, eftersom planerna bestod av besök från min KÄRA vän som numer är bosatt i england, o som bara är hemma över jul...

Jag överlade med migsjälv noga ett par gånger, men kom tillslut fram till att det blir bäst såhär! Jag är ändå inget trevligt sälllskap när jag känner mig såhär!!

O jag riskerar bara att bli hemsk!!! Dvs trött o grinig o sur!! o det vill jag verkligen INTE i synnerhet inte när barnen har jullov o det snart är nyår!!


Anyway..... Nu sitter jag här tillslut uppkrupen i min säng med en riktig tjejfilm ALLDELES själv (dom dmå barnen sover o dom stora spelar spel o ska snart lägga sig o kolla på en filmtillsammans ALLA 3!! dom har så mysigt ihop!!)

bara jag o min dator såklart!! (eller nja, min förstfödde sons dator......:)

det var skönt att va själv!! jag har insett att jag har ett stort behov av det! jag tror att det är nyttigt! man har såååå mycket folk runt sig om dagarna o barnen o så, så det behövs verkligen tror jag för att man inte ska tappa bort sigsjälv!!


O i morgon jobbar jag kväll så jag har morgonen hemma oxå!! är lite sugen på att åka ner till stan o se om det är ngn rea...??? men det blir mog hemma...


SOV gottt!!!!! o glöm inte att varva ner ibland!!!

Av Lollo - 26 december 2010 10:25

då var det sanrt dax att ta tag i det där igen.....

har ju lovat migsjälv att försöka röra på mig mer i vår o äta bättre o MYCKET mindre godis!!


jag behöver verkligen gå ner ett par kilo för min hälsas skull!! men det är ju inte roligt när man är så JÄVLA torsk på choklad som jag är....


men jag vet ju att man mårSÅ mycket bättre när man är på "rätt väg", man blir ju klarare i både kropp o själ, piggare o gladare!!!


jo det behövs ju.... detta har ju varit ett sorgens år! riktigt svart o JÄVLIGT!!!! krångel med ALLT!!!! men nu är det bara att rycka tag i sig själv o göra fortsättningen bättre. man kan ju faktiskt inte skylla på allt o alla runt omkring!!! det är ju trots allt JAG själv som styr hur jag mår o har det!!!!


man ska bara hitta energin o orken...... o det skjuter jag upp till efter nyårsfesten....... :)

Av Lollo - 25 december 2010 13:40

Hade en helt underbar dag igår!! att få va tillsammans med familjen o bara njuta o ha det skönt!!

det var så mysigt o trevligt!!


o så fick jag den bästa julklappen av min älskade!! när vi satt där o alla öppnade paket o barnen slet i varandras paket o ljudnivån o stämmningen var på topp, då tog jag upp min julklapp. som jag var så säker på var en förstoring av ett foto på mig o barnen, man kände liksom på formen att det var en ram.....


jag tog upp den o började ta av papperet o såg till min förvåning att det var text?..... när jag började läsa stod det nåt om Riga.....

Va? först en massa fakta text o staden, sen en helt underbar text till mig som han skrivt själv... o jag blev så glad o överväldigad o rörd att tårarna inte gick att stoppa!!! dom bara rann, jag blev så glad o det var så fint skrivet!!!!!


kvällen var oxå förtrollad o nu är det mys hela veckan ända fram till nyår!!!!


God fortsättning alla :)

Av Lollo - 22 december 2010 10:42

så fick jag äntligen lite vuxen tid igår som jag tjatat så om.... det blev en sväng till tennishallen med min livskamrat! o det var så skönt att få röra på sig!!! o det var så roligt att få bolla lite, det var så otroligt länge sen!!!


men idag är man stel o öm.... men det var det ju värt!!!

för övrigt har dessa dagar varit supermysiga!!! han har ju semester o jag har varit lediga, LYX kan man ju säga, att få yid till oss o små barnen utan jobb o all annan stress!! nu har han blivit inring o jobbar extra på sitt andra jobb, men dom penagrna behöver vi så det var bara skönt!!!


Ska passa på att förbereda lite julmat o städa lite o så idag när jag är själv.

För imorgon jobbar jag o på kvällen hinns inte det med eftersom det är uppesittar kväll....


saknar min far så ofanligt mycket nu i juletider... önskar så att vore här hos oss!!! det kommer bli en konstig jul, med ett tomrum liksom.... våran tomte.... men jag hoppas han har det bra där han är nu....o  att han ser oss på nåt sätt o delar allt med oss ändå!!! ska åka förbi graven i morgon tänkte jag så det lyser hos honom HELA julen :)


Älskar o saknar dig pappa!!!!

Av Lollo - 20 december 2010 19:12

det gick riktigt bra i kga! hann med både maxi, systemet, öb o netto!!

massa gott med hem!!!

O barnbidraget är nästan ett minne blott...

Men, nu känner jag mig hängig o snorig o frysig...

ska ta en varmdusch o hoppas det ger med sig!!! min prinsessa har hostat mer o mer för varje timme idag:( VI FÅR INTE BLI SJUKA NU!!!!!


hjälpte mor att hitta gran idag! så nu har hon lite pyntande att stå i hemma :)

vi ska ta en lugn ledig kväll o jag inväntar "morden i sandhamn" ikväll! tror det blir en riktig höjdare!

Gött att man känner sig klar med alla klappar o så... NÄSTAN iaf!!

blir dock sista lediga dagen för oss båda, pappas extra jobb ringde förut, o med tanke på utgifterna man har var det inte läge att tacka nej till lite extra!!!

 Ett glas vin blir det även idag känner jag... Vi får lov att passa på när vi är lediga samtidigt! jag jobbar så många kvällar mm så idag är det våran lördag!!


skål!!!


Av Lollo - 20 december 2010 09:43

jaha, dåhade det trillat in lite stackars pengar på kontot så då var det bara att ge sig iväg till maxi i karlskoga o handla.... o även betala av skulden till mor....

men pengarna ska väl rulla eller???? dessutom är det ju tidig lön denna månaden! :)


lite julmat, julgodis, kanske nån klapp?... vi får se sen om jag överlevde eller blev nerkörd av alla andra vagnar som lär vara där......


Men först på schemat Massage!!!

Ovido - Quiz & Flashcards