lollo limberg mitt i livet

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Jasså jag hade en blogg oxå! :)

Av Lollo - 14 februari 2012 20:28

Ja lite så känns det iband faktiskt.  Jag kan ju erkänna att det iband känns att det är lite mycket samtidigt, men nu har jag ju haft förmånen att kunna få välj själv o då är det svårt att välja bort ngt. Speciellt när man känner att all är så roligt! För egentligen är det bara roliga saker jag har på tapeten, för är det inte så som det sägs:

 "mycket vill ha mer"

Jag tror det. Vet iallafall at skolan är super rolig o stimulerande så den tänker jag inte välja bort förrän jag är näst intill döende. Läser lite annorlundare kurser nu, så det blir mycket skrivande för skolan, därav en av anledningarna till att jag inte skriver så mycket här. Just nu har jag inte mindre än 4 skriftliga arbeten jag skriver på samtidigt ;)

Men det är nästan bra att ha flera igång samtidigt, för då kan jag varva när jag tröttnar på det ena!


Många hjärn i elden är bra på många sätt,men ibland känns det lite som om hjärnan är på väg att koka, jag hörde det uttrycket en gång, för att gäng år sedan. Förstod då inte riktigt hur det kunde kännas, men har haft det i bakhuvudet genom åren och tror nu att jag förstår vad hon menade, när man pluggar har man ju så mycket i huvudet hela tiden, o är så koncentrerad på att tex skriva eller läsa, så hjärnan går verkligen på högvarv.


Men jag kommer inte ångra mig en sekund när jag nått målet o står där på skolgården och inser att jag är färdig lärare, då kommer jag känna mig nöjd med mig själv o glad över mitt nya jobb!


Summering; jag lever, jag mår bra, jag trivs med livet! Jag har bara väldigt ont om tid, även om jag aldrig erkänner det högt! hahahahahaha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 31 maj 2012 11:27

Tänk att jag har klarat ett år i skolan! Bättre sent än aldrig heter det må hända, men jag hade nog i alla fall önskat att jag gjort detta tidigare för att spara tid och ännu mer tid :) Det har ett stressigt år, mycket att göra, hemska sjukdomar ...

Av Lollo - 25 mars 2012 22:35

Tänk vad mycket det betyder när solen tittar fram efter en mörk lång vinter! Man blir så glad o upprymd o hoppfull. Man längtar efter en massa mysiga skoljiga saker man vill göra nu när solen återvänt från det dolda. Man börjar tänka på alla gril...

Av Lollo - 21 februari 2012 23:31

När det nu närmar sig 40- årsdagen för min livskamrat har jag än en gång blivit påmind om hur roligt det är att planera och hitta på överraskningar. Det är så roligt att få överraska någon med något som man vet blir uppskattat! Att få se en annan män...

Av Lollo - 18 december 2011 22:48

Om blott några minuter går vi in i slutspurten, upploppet. Julveckan. När det ska mysas runt, pyntas i granen som ska in, laga knäck o god julmat. Jag är inte religiös men denna veckan gör mig alldeles varm o hoppfull o glad.   Måste ju även sä...

Av Lollo - 12 december 2011 22:56

Idag har jag insett den svåraste biten med mitt jobb....... Det är att låta allt JÄ..A godis vara..... Det går ju verkligen inte, det enda som funkar är väl att byta jobb! Snart har man klarat första terminen på skolan så det går ju åt rätt hål...

Ovido - Quiz & Flashcards