lollo limberg mitt i livet

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Pånyttfödd!!!

Av Lollo - 23 oktober 2011 21:59

Sakta men säkert känner jag hur min hals lugnar ner sig o återgår till att vara snäll :)

Det har verkligen varit hemska veckor o det är verkligen otroligt hur mycket "lite feber o hosta" tar på kroppen o orken. Jag har varit fullständigt slut! Sova sittande.... hosta så fort man pratar.... bli svettig för minsta lilla...

 O nu när man känner att hostan äntligen släpper greppet vill man bara ut o göra allt på en gång!!!!

Jag vill färga håret, sola, träna, fixa trädgården, gå till badhuset med barnen.......


En sak jag defenitivt kommit fram till, är ju att jag ALDRIG i hela mitt liv kommer börja röka!! för hosta, det klarar jag mig bra UTAN!


Nu ska jag "bara" ladda batterierna för att ladda inför det närmaste.... Dvs 3 prov o en inlämning... Missade två prov när jag vabbade förra veckan, o denna veckan har vi ytterliggare ett, får se om jag kan gå över huvud taget. Min son hostar som jag HAR gjort, stackarn, så han orkar inte med dagistempot än....


Nästa vecka skollov!!! tom för mig :) då finns ju tid att ta igen lite missat skolarbete oxå om jag ej hinner denna veckan. en liten semester med de små barnen o mormor ska oxå bli underbart!!

skönt att få bryta sjukdom o elände med nåt mysigt!!! (bara att hoppas att mormors o pluttens hosta hinner släppa!!!)

Ska även ta en tur till lek o bus med de stora i helgen för att "fira" lovet lite. Det är oxå mysigt!


Kan inte hålla tankarna borta från att det närmar sig juletider.....

Jag ÄLSKAR julen!!!

Faktum är att julklapparna till de små redan är klara! :)

För min del ska det inte stressas o panik köpas nåt i sista sekunden, jag vill njuta o baka knäck, pepparkakor, lussekatter, ta fram alla tomtar, pynta granen, äta clementiner & knäcka nötter.

Det är helt enkelt bara så underbart!


Nu blir det att plugga lite EU innan det blir natten.


Sov gott! Stor kram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 31 maj 2012 11:27

Tänk att jag har klarat ett år i skolan! Bättre sent än aldrig heter det må hända, men jag hade nog i alla fall önskat att jag gjort detta tidigare för att spara tid och ännu mer tid :) Det har ett stressigt år, mycket att göra, hemska sjukdomar ...

Av Lollo - 25 mars 2012 22:35

Tänk vad mycket det betyder när solen tittar fram efter en mörk lång vinter! Man blir så glad o upprymd o hoppfull. Man längtar efter en massa mysiga skoljiga saker man vill göra nu när solen återvänt från det dolda. Man börjar tänka på alla gril...

Av Lollo - 21 februari 2012 23:31

När det nu närmar sig 40- årsdagen för min livskamrat har jag än en gång blivit påmind om hur roligt det är att planera och hitta på överraskningar. Det är så roligt att få överraska någon med något som man vet blir uppskattat! Att få se en annan män...

Av Lollo - 14 februari 2012 20:28

Ja lite så känns det iband faktiskt.  Jag kan ju erkänna att det iband känns att det är lite mycket samtidigt, men nu har jag ju haft förmånen att kunna få välj själv o då är det svårt att välja bort ngt. Speciellt när man känner att all är så roligt...

Av Lollo - 18 december 2011 22:48

Om blott några minuter går vi in i slutspurten, upploppet. Julveckan. När det ska mysas runt, pyntas i granen som ska in, laga knäck o god julmat. Jag är inte religiös men denna veckan gör mig alldeles varm o hoppfull o glad.   Måste ju även sä...

Ovido - Quiz & Flashcards